Jak skutecznie szukać pracy

Jak skutecznie szukać pracy

Większość z nas przechodzi w życiu etap poszukiwania pracy. Dla niektórych przypada on zaraz po zakończeniu szkoły. Inni szukają zatrudnienia po dłuższej przerwie np. spowodowanej urlopem wychowawczym na dziecko. Są też tacy, którzy zaczynają szukać dla siebie nowego miejsca gdyż w tym, w którym pracują nie czują się dobrze. Wypalili się lub potrzebują nowych wyzwań czy też podnoszenia kwalifikacji zawodowych. Sporą grupę stanowią też pracownicy, który muszą zmienić pracę gdyż, iż zakład zostaje zamknięty, upada lub pracodawca likwiduje stanowisko, które piastowali. Wszystkich łączy wspólny mianownik. Wchodzą na rynek pracy, jako poszukujący zatrudnienia.

Ten moment często wiąże się z lękiem. W myślach zadajemy sobie pytania: czy mam wystarczającą wiedzę, jak ja sobie poradzę, czy pracodawca doceni moje kwalifikacje, czy zdobyte doświadczenie przyda mi się w innym miejscu, czy jestem gotowy na zmianę zawodu lub czy mam siłę na podnoszenie kwalifikacji?

Każdy człowiek niezależnie od wieku, płci, kwalifikacji czy doświadczenia jest ważny, potrzebny i znajdzie swoje miejsce na rynku pracy. Wszystko jest tylko kwestią czasu i nastawienia. Dlatego nie warto się załamywać, trzeba działać.

Oczywiście w innym położeniu jest osoba, która pracuje, ale chce zmienić coś w życiu zawodowym. W innej sytuacji jest pracownik, którego życie zmusza do zmiany pracy. Ważne jest to, aby być świadomym swojej aktualnej sytuacji.

Na czas pozostawania bez pracy należy się przygotować:

  • Sprawdzić swoje oszczędności;
  • Odpocząć - naładować baterie do działania;
  • Stworzyć harmonogram codziennych działań związanych z szukaniem pracy, rozwojem osobistym oraz ewentualnym zaangażowaniem w wolontariat;
  • Zamknąć wszystkie tematy związane z wcześniejszym miejscem pracy;
  • Przeanalizować swoją dotychczasową ścieżkę kariery zawodowej. Rozważyć czy praca, którą właśnie zakończyłaś/eś była zgodna z twoimi predyspozycjami. Zastanowić się czy nadal chcesz podążać tą drogą. A może warto coś zmienić? Pójść w innym kierunku?
  • Zastanowić się, gdzie będziesz za 5 lat;
  • Zrobić analizę SWOT – uświadomić sobie swoje mocne i słabe strony. Poznać swoje szanse i zmierzyć z zagrożeniami;
  • Zebrać posiadane dokumenty: świadectwa ukończenia kursów, dyplomy, certyfikaty, uprawnienia i przeanalizować, które z nich przydadzą się w miejscach, w których chciałabyś pracować;
  • Przystąpić do sporządzania CV uwypuklając w nim te elementy, które są potrzebne aplikując na dane stanowisko;
  • Rozpocząć szukanie pracy poprzez przeglądanie ofert zamieszczonych w Internecie i gazetach;
  • Przyjść do Agencji Zatrudnienia HR Sigma i wypełnić formularz kandydata do pracy;
  • Wypełniony formularz wraz z CV zostawić w biurze HR Sigma i czekać na kontakt ze strony pracownika.
Polecam również: http://hrsigma.pl/blog/jak-stworzyc-cv-krok-po-kroku http://hrsigma.pl/blog/jak-przygotowac-list-motywacyjny/