[fluid][html typography=”H3 {line-height: 25.71428572px;font-size: 18px;}” tag_list_style=”bulletlist-6″]
Marka – zapewne kojarzy Ci się z produktem lub jakąś korporacją. Myślisz, co tworzenie i kreowanie marki może mieć wspólnego ze mną – pracownikiem etatowym. … Otóż może mieć i to więcej niż ci się wydaje.
Każdy człowiek, także ty, może tworzyć i kreować własną markę osobistą. Jak to zrobić? Na początek weź sobie do serca slogan:
„Twój uśmiech, to Twoje logo. Twoja osobowość, to twoja wizytówka. To, jak ludzie czują się po spotkaniu z tobą, to twoja marka” – Jay Danzie
Wiesz już, od czego zacząć?
Uśmiechaj się. Uśmiech niech towarzyszy ci każdego dnia. Częstuj nim ludzi mijanych na ulicy, ekspedientkę w sklepie, panią na poczcie, nauczycielkę twoich dzieci (twojego dziecka), urzędniczkę, współpracowników. Obdarowuj nim tych, którzy patrzą na twoje zdjęcie (stojące na szafce, biurku, wyświetlane na monitorze komputera czy załączone do profilu w Internecie, spoglądające ze strony www). Uśmiech na twarzy czasami dziwi ludzi mijanych, co dnia, ale podobnie jak ziewanie, zaraża. Ważne żeby był szczery, naturalny, a nie sztuczny, przyklejony.
Myśl pozytywnie – funkcjonuj na zasobach. Jeśli twoja szklanka zawsze będzie do połowy pełna, to łatwiej ci będzie osiągać sukcesy, przebijać szklane sufity, przekonywać do swoich pomysłów i radzić sobie z porażkami.
Praca na zasobach nie oznacza zamiatania problemów pod dywan, unikania trudnych tematów / rozmów, wypychania ich ze świadomości. Działanie na zasobach, to spostrzeganie w każdej sytuacji i w każdym człowieku czegoś pozytywnego, nad czym warto pracować, co warto zmieniać, doskonalić, budować, szlifować.
Zostawiaj po sobie dobre wrażenie. Jeśli zastosujesz się do dwóch powyższych propozycji, trzecie zdanie nie będzie trudne do osiągnięcia.
Podczas spotkań z ludźmi bądź przede wszystkim sobą, bądź radosny/a, ale nie śmieszny/a, miej dystans do siebie. Na spotkania zawodowe przychodź przygotowany/a. W towarzystwie zabieraj głos wtedy, gdy masz coś do powiedzenia / zaoferowania. Pilnuj czasu. Nikt nie lubi spóźnialskich. Dobieraj strój do okoliczności. Otwieraj się na dialog.
Kreując swój wizerunek stawiaj na konsekwencje w działaniu. Bądź pewny/a siebie, zdecydowany/a, ale gotowy/a pójść na kompromis.
Pamiętaj, aby po twojej wizycie rozmówcy czuli niedosyt, a nie przesyt twojej osoby.
Nigdy nie pal za sobą mostów. Nie jesteś w stanie przewidzieć przyszłości i mieć pewność, że danej osoby (osób) już nigdy nie spotkasz lub, że w podobnej do obecnej sytuacji już nigdy się nie znajdziesz. Bierz też pod uwagę, że ludzie, a szczególnie przedsiębiorcy, często się ze sobą znają (zasada siedmiu uścisków dłoni). Opinię na swój temat budujesz latami, a twarz (wiarygodność) możesz stracić w kilka minut.
Tworząc swój wizerunek stawiaj na to, co cię może wyróżniać z tłumu.
Może to być oryginalny sposób ubierania się, ciekawa fryzura lub niezwykły kolor włosów. Czasami jest to nietypowe hobby lub fascynacja jakąś kulturą (religią, tradycją, językiem czy historią danego regionu).
Zdarza się też, że posiadasz jakieś charakterystyczne znamiona, dzięki którym łatwo cię zidentyfikować lub dysfunkcje np. jesteś osobą niepełnosprawną. Może cie to zaskoczy, ale niepełnosprawność, szczególnie ruchowa, obecnie może przekuć się w atut. Oczywiście nie mam tu na myśli ludzi, którzy mogą funkcjonować tylko dzięki pomocy osób trzecich. Jednak niepełnosprawność ma różne oblicza / różne są jej stopnie (u mnie ona jest i na tym jej rola się kończy). Sama niepełnosprawność jest w dużym stopniu stanem umysłu. Dlatego jeśli już jesteś osobą niepełnosprawną, to wykorzystaj to. Staraj się być samodzielny/a, niezależny/a, zadbaj o swoje wykształcenie, w ramach możliwości podnoś kwalifikacje tak, aby być atrakcyjnym pracownikiem dla potencjalnego pracodawcy. Niepełnosprawności nie ukryjesz, ale możesz ją wyeksponować.
O tym jak stać się pracownikiem pożądanym mimo dysfunkcji ruchowej, jakie przywileje na rynku pracy czekają pracownika z orzeczeniem o niepełnosprawności (dawniej grupą inwalidzką). Jakie pracodawca może mieć korzyści / ulgi zatrudniając właśnie ciebie, dowiesz się z posta:
[/html][/fluid]